KISAH PERJALANAN NABI MUSA


TAJUK : KISAH PERJALANAN NABI MUSA

PENULIS : NORMALA KARI


ISBN : 978-967-5426-03-3


HARGA : SEM MALAYSIA : RM 17.90

SABAH & SARAWAK : RM 20.90



SINOPSIS

Sekali lagi kisah para nabi dan rasul di titipkan bagi tujuan menyalurkan misi dakwah serta memperluaskan lagi bahan bacaan yang berunsurkan keislaman sebagai santapan minda penuh informasi. Sesungguhnya kisah para nabi dan rasul ini, jika dikaji dan dihayati ianya akan memberi impak kepada perubahan minda dan paradigma seluruh umat Islam. Di dalamnya banyak terselit ramuan-ramuan dan rempah ratus kehidupan yang cukup membuahkan pengajaran kepada sesiapa sahaja yang ingin memikirkannya dan mengakui kebesaran Allah SWT.

KISAH PERJALANAN NABI MUSA merupakan himpunan kisah nabi Musa a.s yang diadaptasikan dari al-Quran al-Karim. Bermula dengan kisah NAbi Musa dan Firaun, Nabi Musa dan puteri Nabi Syuaib, Nabi Musa dan Samiri serta NAbi Musa dan NAbi Khaidir yang memaparkan tentang kasih sayang, pengorbanan, pengajaran dan penyesalan untuk kita ambil sedikit iktibar dari cerita yang dipersembahkan.

Di sampaikan dalam bentuk cerita dan sajak menjadikan buku ini bertambah menarik, padat dan ringkas. Ianya dapat dijadikan landasan sebagai salah satu cabang bahan bacaan yang bersesuaian bagi semua peringkat umur.

0 comments:

Copyright © 2009 - MUST READ SDN BHD - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template