TRANSFORMASI P.I.E.S

TAJUK : TRANSFORMASI P.I.E.S - KENALI POTENSI DIRI ANDA

PENULIS : MOHD SYAMIL MOHD YUSUFF

ISBN : 978-983-44519-8-1

M/SURAT : M/S

HARGA : SEM MALAYSIA : RM 25.00
SABAH & SARAWAK : RM 28.00


SINOPSIS


Mengapa semua manusia di dunia ini mendambakan kejayaan? Persoalannya, apakah bentuk kejayaan yang mereka impikan selama ini? Apakah penting kejayaan itu dalam rekod kehidupan mereka? Mengapa mereka begitu bersungguh-bersungguh untuk mencapainya? Inilah yang dikatakan matlamat universal. Mengapa penulis berkata sedemikian? Sudah tentu kejayaan adalah kepuasan yang mampu memberikan self esteem yang tinggi bagi mereka yang memilikinya.

Kehidupan kita amat berharga, menarik dan unik sekali. Jika kita mengisi ruang dan peluang ini dengan sesuatu yang mengelirukan dan ia menjadi agenda utama dalam menuju kejayaan, saya yakin kita akan keliru dalam mendefinisikan kejayaan yang sebenarnya.

Buku Energi P-I-E-S merupakan buku penulisan Mohd Syamil berkenaan konsep mengenali diri sendiri menerusi Model P-I-E-S yang komprehensif. Ia ditulis menerusi disiplin ilmu yang pelbagai dimensi seperti Sumber Manusia, Psikologi, Amalan Pengurusan dan pelbagai lagi bagi memastikan sumber daya manusia ini mampu dimanipulasikan semaksima mungkin. Hal ini bertujuan agar manusia mampu melaksakan tugas harian mereka menerusi fitrah mereka yang sudah tersedia!

Buku ini adalah satu perkongsian penulis dengan anda mengenai potensi diri sendiri. Manusia mempunyai sebab yang utama untuk wujud dan tinggal di muka bumi yang luas ini. Tidak ada seorang manusia yang wujud di dunia ini sia-sia belaka kerana ia mempunyai potensi yang tersendiri dan tersembunyi.

0 comments:

Copyright © 2009 - MUST READ SDN BHD - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template