1. BAITUL MAQDIS - KESUCIAN YANG DIPERTAHANKAN

Tajuk : BAITUL MAQDIS – KESUCIAN YANG DIPERTAHANKAN

Penulis : HJ MOHD HANIF B HJ ISMAIL

ISBN No : 978-983-43575-6-6

M/Surat : 159 m/s

Harga : Sem Malaysia : RM 25.00
Sabah/ Sarawak : RM 28.00

Sinopsis :


Buku ini dengan jalinan fakta yang lengkap membentangkan sejarah menang-kalah bangsa-bangsa yang pernah muncul dalam kancah perebutan takhta dan kuasa di Baitul Maqdis. Tentang harga diri, daya juang, kerakusan, dendam, keberanian, cinta kepada pertiwi dan semangat membela agama.

Menyingkap hati nurani watak-watak manusia yang pernah atau pernah cuba menjajah, menjarah, menakluk, membuka dan yang mencatat era gemilang di Baitul Maqdis. Baik para antagonis seperti Jenggis Khan, Hulagu, Richard ‘Si Hati Singa’, Arnold, Philip Augustus dan Frederick Barbarosa di satu pihak, mahupun tokoh-tokoh protagonist Islam seperti Umar al-Khattab, Imaduddin Zanki, Nuruddin Zanki, Shalahuddin al-Ayubi, Saifuddin Qutz, az-Zahir Baybar, Qalawun dan Ashraf Salahuddin di satu pihak yang lain.

Meniti babak demi babak dalam layar sejarah ini cukup untuk menyakinkan kita bahawa segalanya ‘dipentaskan’ mengikut kronologi yang telah diberitahu oleh Allah dan Rasul-Nya. Siapa Yahudi sejati, siapa Nasrani tulen dan siapa Muslim sebenar…semuanya tersingkap di atas pentas al-Quds.

Lebih dari itu, buku ini mengimbau segala kelebihan dan keistimewaan Baitul Maqdis yang akhirnya akan membangkitkan rasa cinta terhadap tanah suci ketiga dalam Islam ini.

Untuk Membeli Buku Ini :

Hantar Wang Pos/ Kiriman Wang/ Cek ke Alamat:

Must Read Sdn Bhd
No 35 Jalan Wangsa Setia 3, Wangsa Melawati
53300 Kuala Lumpur
Tel : 03-4142 0611 Fax : 03-4142 0612
Email : mustread_sb@yahoo.com

@

Masukkan Duit ke akaun CIMB 1438 0005363 05 8
dan Fax/ email slip kepada kami.

PENGHANTARAN PERCUMA
(Sem Malaysia Shj)



0 comments:

Copyright © 2009 - MUST READ SDN BHD - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template